Vanliga frågor - Saunastore Regler
Trämaterial som vi använder är inte från utrotningshotade arter eller illegala avverkningar. Vi förväntar oss hög etik från våra leverantörer. Våra kunder kan vara säkra på att våra produkter inte har skadat vår gemensamma natur. Vi använder endast högkvalitativa material i våra produkter och produkter som vi distribuerar, vilket säkerställer en lång livslängd, och detta säkerställer att du har gjort rätt investering i att handla av oss.
Defektanspråk är faktiskt ganska sällsynta, eftersom vi verkligen strävar efter att göra saker rätt första gången, eftersom reklamationer inte är roliga för oss eller dig. Om ett krav framställs till oss anstränger vi oss för att behandla det omedelbart och för att hitta en lösning som är tillfredsställande för dig. Anspråk måste göras skriftligen. Saunastore täcker inte några av dina kostnader relaterade till reklamations- eller garantiprocessen, och Saunastores maximala ansvar är begränsat till det pris du betalat för produkten.
Vi förbehåller oss rätten att inspektera och verifiera de defekter som du deklarerar finns i produkten. Vi kan be dig ta bilder av skadorna och beskriva hur du hittade skadorna, eller vad som hände. Vi kan rådfråga tillverkaren eller en tredjepartsexpert, och därför kan processen ta lite tid, beroende på felets karaktär. Beroende på felets karaktär kan vi besluta att leverera reservdelar till dig istället för att byta ut hela produkten. Om till exempel en träplanka i en bastu är skadad, skickar vi dig en ny bit istället för en hel bastu. Vi kan begära att du returnerar den skadade delen till oss. Efter att du returnerat produkten till oss under garanti för reparation kommer vi att försöka analysera problemet. Om inget fel upptäcks, förbehåller vi oss rätten att debitera de direkta kostnaderna från dig, inklusive frakt- och packningskostnader och inspektionskostnader. Alla produkter som inte omfattas av garanti som returneras för service eller reparation kommer att debiteras för servicekostnaden och fraktkostnaden baserat på faktiska kostnader. Vissa produkter kräver professionell installation. Om en produkt har skadats på grund av felaktig installation eller hantering, täcker inte garantin dessa skador. I allmänhet upphäver varje demontering eller modifiering av en produkt garantin, såvida vi inte specifikt har instruerat det. Din enda remeditation är en återbetalning av produktpriset.